woensdag 21 augustus 2013

Succesvol NK Tijdrijden en vertrek naar Canada voor WK Paracycling

Beste mensen het is alweer een tijdje geleden dat ik een stukje heb geschreven dus bij deze nog even een klein verslagje over hoe ik vanaf trainingskamp/vakantie in Spanje naar het WK heb toegewerkt! Het waren drukke weken. Dit had voornamelijk te maken met het laten bouwen van mijn nieuwe bike die ik nu bijna een week in mijn bezit heb. Ik ben heel blij met het nieuwe model van Topend maar had hem graag iets eerder in mijn bezit gehad. Helaas ging dat niet omdat de bike in Amerika werd gebouwd en alles dus via de mail moest. Tijdens dit proces was ik ondertussen ook bezig met bestellen van nieuwe onderdelen voor op de fiets. Dankzij Shimano en 2 andere zeer belangrijke tussenpersonen wel te verstaan Jan Derksen en Lucien de Louw heb ik tegen een bijzonder goedkoop bedrag topspullen van Shimano mogen ontvangen. Dit alles werd geleverd door de Lokale fietsenmaker in Mijdrecht Blom en Blom. Huub van Blom en Blom en de 2 eerder genoemde mannen wil ik dan ook hartelijk bedanken voor de getoonde inzet om mij zo tip top mogelijk aan de start te laten staan van het WK. Ik denk dat we er aardig in geslaagd zijn!
8 dagen voor het vertrek naar Canada stond er nog een uitdaging op het schema. Namelijk mijn titel van 2012 verdedigen tijdens het NK Tijdrijden in Bornerbroek. Na de week ervoor een klein trainingsdipje te hebben gehad had ik daar in de week van het NK helemaal geen last meer van en besloot ik om op donderdag voor het NK het parcour te gaan verkennen. Verleden jaar had ik ook al op dit parcours gereden maar er zijn toch altijd punten die je vergeet. De afstand was 22 kilometer en ik was blij dat ik het nog een keer had gereden. Na het verkennen had ik goed in mijn hoofd hoe ik de tijdrit van zondag zou indelen aangezien de wind nagenoeg hetzelfde zou zijn! Op zondag was het dan zover om dit plan ook zo uit te voeren. Nadat ik mijn protocol voor het opwarmen had uitgevoerd verwelkomde ik nog even alle mensen die speciaal naar Bornerbroek waren gekomen om mij te zien racen. Ontzettend leuk en des de meer motivatie om mijn titel te verdedigen! Na het startsein te hebben gehad ging ik naar tevredenheid weg en was ik snel op de snelheid die ik wou vasthouden. Al snel kreeg ik de persoon in het vizier die een minuut voor me was gestart en kort daarna de man die 4 minuten voor me was gestart. Dit was fijn maar wel volgens verwachting! Na 2 bochten te hebben gehad op dit relatieve vierkante rondje kwam het stuk wind tegen en dit was kracht 3 รก 4. Hier was het zaak om goed door te blijven rijden, ook dit lukte goed. Na al een tijdje geen bikers meer tegen te zijn gekomen had ik in kilometer 17 de eerste bikers weer in het zicht. Dit waren er 3. In de laatste 3 kilometer slaagde ik erin om de eerste 2 in te halen. Biker nummer 3 had ik toen ook goed in zicht. Dit was mijn ploeggenoot Johan. Johan was 2 minuten voor me gestart en ik had totaal niet de verwachting hem in zicht te krijgen. Wel was het voor mij een mooie bevestiging dat ik goed bezig was. In de laatste kilometer slaagde ik er ook in om hem in te halen. Uiteindelijk finishte ik in een goeie tijd maar wel langzamer dan vorig jaar. Dit kwam voornamelijk door de wind en lag dus niet aan mijn vorm! Na niet zo lang te zijn gefinished kreeg ik al snel van mijn vader de uitslag dat ik eerste was geworden met 37 seconden voorsprong op mijn NL teammaat Jetze. Ik was erg blij met het prolongeren van mijn titel en dat ik mijn toegesnelde fans een mooi cadeau had gegeven!!! Vanaf nu mag ik mezelf 2- voudig Nederlands Kampioen tijdrijden noemen!! Op naar nog beter!!!!
Terwijl ik dit schrijf zit ik na een drukke week eindelijk in het vliegtuig richting de belangrijkste periode van dit jaar. Namelijk het WK in Canada. Op 29 augustus mag ik daar starten met de tijdrit waar ik enorm naar uitkijk. Op 31 augustus is de wegwedstrijd. Voorafgaand aan dit grote evenement start ik aanstaande donderdag en zaterdag eerst nog respectievelijk de tijdrit en wegrit op WorldCup #3 in het Canadese stadje Matane. Een ontzettende mooie test in alle opzichten op wat de week daarop gaat komen. Ik heb er enorm veel zin en vertrouwen in en heb nog nooit zo bewust naar een toernooi toegewerkt. Aan de voorbereidingsperiode qua trainingen en voeding zal het in ieder geval niet liggen. Ik ga ervoor en zal zien hoeveel het waard is. Tot heeeeel snel.
Groet, TIM.

Geen opmerkingen: