vrijdag 24 januari 2014

Seizoen 2013 is achter de rug en nu focus op seizoen 2014 WK Greenville

Beste allemaal! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven. Maar zoals ik na elk seizoen beloof begin ik weer te schrijven als we aan de vooravond van een nieuw seizoen staan! Na het voor mij bijzonder goed verlopen WK waar ik mijn eerste WK medaille mocht ontvangen heb ik eerst een aantal weken de tijd genomen om met mijn gezin door te brengen! Want watt heb ik een hoop steun van mijn vrouw gekregen tijdens het seizoen. Lekker dingen doen met de kinderen en even geen prioriteit aan biken geven. Lekker om je hoofd even leeg te maken. Nadat er een aantal weken waren verstreken stond er een evaluatie met mijn trainster Carolien gepland. Wat ging er goed en wat ging er minder goed! Nadat we dat allemaal een beetje helder hadden kon ik mijn nieuwe doelen stellen en daarmee aan de gang gaan. Inmiddels was de tijd ook weer aangebroken van de sportgala’s. Het KNWU Wielergala waar ik werd uitgenodigd vanwege mijn bronzen WK medaille, natuurlijk het NOC-NSF Sportgala en de sportverkiezingen van de Ronde Venen waar ik genomineerd was voor sportman van het jaar! Helaas mocht ik dit jaar deze prijs niet winnen. De wintertraining kwam voor mij wat traag op gang vanwege wat schouderklachten! Hier had ik tijdens het WK al wat last van maar het werd steeds iets erger. Noodzaak was dat een deskundig persoon mijn schouder zou beoordelen. Na diverse bezoeken aan mijn fysio en sportarts besloten we een MRI te laten maken! Om een lang verhaal kort te maken kwam in de uitslag naar boven dat er wat kleine spieren onderontwikkeld waren. Hierdoor kwamen diverse andere spieren in de verknelling. Inmiddels heb ik daar oefeningen voor gekregen en is de schouder weer aan de beterende hand. Om de winter een beetje actief door te komen heb ik met mijn trainster afgesproken om weer eens proberen te roeien. In dit geval alleen met mijn bovenlijf en armen. Een ontzettende leuke afwisseling en zeker niet slecht voor het biken. Ik heb een tweetal wedstrijden mee mogen roeien en heb deze beide wedstrijden gewonnen met een nieuw wereldrecord! Wauw als ik er zo over nadenk! Ik ga dit volgende winter sowieso weer doen. Het moment dat ik dit schrijf zit ik in een bomvol vliegtuig richting Zuid Spanje om de basis voor het nieuwe seizoen te leggen. Ik ben duidelijk niet de enige die naar het warme zuiden vlucht;-)! Een trainingskamp die ik dankzij mijn sponsor Bewegingsvisie kan beleggen. Zij hebben me weer een jaar financiĆ«le steun gegeven. Superblij met hen. Ik verblijf voor 3 weken in Benidorm en zal half maart daar ook weer terugkomen voor 10 dagen. Inmiddels is mijn hele seizoen weer ingepland met de nodige wedstrijden en ligt de focus op het wereldkampioenschap eind augustus in Greenville. Ik heb een aantal wedstrijden waar ik me kan kwalificeren voor het WK maar ik ga net zoals vorig jaar tijdens de 1e worldcup in italie voor kwalificatie. Deze vind plaats van 8 tm 11 mei. Ik heb er ontzettend veel zin en kijk vol vertrouwen naar het komende seizoen. Tot snel!!!

Geen opmerkingen: