maandag 3 februari 2014

Halverwege TK #1! Het gaat hard maar ook weer langzaam

. Inmiddels zit ik alweer op de helft van mijn eerste trainingskamp voor het seizoen 2014. Als ik er zo over nadenk lijkt het hard te gaan maar aan de andere kant gaat het langzaam. Daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik mijn gezinnetje best mis. Vorige trainingskamp voor het WK was ik hier samen met hen. Ook al heb ik toen niet veel tijd met ze doorgebracht was het heel fijn om bij thuiskomst met ze te zijn. Maar 1 ding blijft me meer motiveren dan ooit. Ik wil weer een stap richting die absolute top maken. En daarom zit ik hier.
De eerste week van trainen startte een beetje moeizaam. Ik moest wederom erg wennen aan het heuvelachtige gebied hier. Niks is vlak en dat maakt het af en toe zwaar. Na een paar dagen te hebben getraind heb ik een paar kleine dingen aan mijn bike veranderd waardoor de heuvels beter te behappen zijn. Mede hierdoor benader ik mijn trainingsdoel voor dit trainingskamp veel meer. Een positieve verandering dus. De sportschool waar ik in Benidorm train is prima. Ik kan daar goed uit de voeten en eigenlijk hoef ik niks te veranderen aan mijn schema in Nederland. Dit schema is door mijn krachttrainer Milan van Physical Fitness Woerden gemaakt.
Vorig week zondag heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen met mijn H4 maat Jetze en Timo, een piloot van de tandem een duurrit te maken. Dit was vooral gezellig. Ze blijven hier voor 3 maanden in een dorpje vlakbij Benidorm. Iets waar ik absoluut niet aan moet denken;-)!! Wel een ontzettende mooie manier om een goede basis te leggen voor het seizoen. In de avond heb ik bij hen gegeten met nog 2 andere leden van de Paralympische selectie. Alyda de Dutch Rocket en Gijs. Eergisteren zijn ze bij mij komen eten. Dit maakt het verblijf in Spanje wel wat gezelliger.
Ik ben er van overtuigd dat ik sterker van dit trainingskamp kom dan dat ik er ben ingegaan. In de tussentijd speelt er nog van alles met betrekking tot mijn sportcarrière om maar zo op en top mogelijk aan de start te staan van de Paralympics. Want dat is waarvoor ik het allemaal doe. Eerste belangrijke tussenstap is nu kwalificeren voor het WK in Greenville en uiteraard het WK zelf goed rijden. Waar ik in ieder geval weer met een nieuwe handbike aan de start zal verschijnen. As we speak wordt er in Amerika bij Topend een bike gebouwd die mij weer een stap in de goede richting moet gaan helpen. We zijn er nog niet maar het gaat zeker de goede kant op. Er telt maar 1 ding. #focusrio 946 dagen te gaan.

Geen opmerkingen: