vrijdag 14 februari 2014

Trainingskamp 1 van 2014 zit er op.

Ja mensen daar ben ik weer. Terwijl ik op het vliegtuig aan het wachten ben die me weer na 3 weken trainingskamp weer naar huis breng gun i mezelf even de tijd om een verslagje te schrijven!
Het zijn 3 lange maar zeker vruchtbare weken geweest. Ondanks me wat stroeve start kan ik meedelen dat ik zeker weer een positieve stap heb gemaakt richting het seizoen 2014. Zoals ik al in mijn vorige stukje vermeldde was het hier ontzettend heuvelachtig en dat maakt het ook weer heel leuk en zeker uitdagend. Ik heb werkelijk geen enkele dag zonder heuvels gereden. Oh ja wel 1 keer. Afgelopen zomer had ik met een Spaanse Collega-handbiker Vicente Arzo de afspraak staan om langs te komen. De zilveren medaillewinnaar in Peking 2008 op de tijdrit. Omdat ik toen vlak voor het WK zat wilde ik niet zo ver reizen. Het is bijna 200 Kilometer van mijn verblijf af. Dit Trainingskamp maakte ik daar wel tijd voor. Vorige week donderdag ben ik met de auto die kant op gereden en werkelijk alles was geregeld. Hotel, eten en een leuk groepje handbikers om een tochtje te maken. Een aantal van hen waren absoluut niet in staat om een heel lange tocht te doen en werd besloten het rustig aan te doen. Op een aantal sprintjes en kleine wedstrijdjes na is er echt rustig aan gedaan. Een gezellige dag zullen we maar zeggen en dat is wel lekker als je 3 weken alleen in Spanje zit. Op vrijdag na de training ben ik weer naar huis gereden en heb ik er weer een paar Spaanse vrienden bij;-)
OP zondag had ik met mijn NL Teammaat Jetze die voor 3 maanden in Spanje verblijft met nog een paar toppers afgesproken om een duurritje te doen. De rit ging richting Guadalest. De week daarvoor hadden we die ook gedaan en toen ging deze aanzienlijk slechter voor mij. Ik was blij dat ik deze keer prima omhoog reed. De weg loopt met een procent of 6 omhoog . Na onze gezamelijke rit was ik nog niet aan mijn tijd en besloot ik nog een extra lusje te doen. Uiteindelijk 102 KM op de teller gezet en dat voelde goed natuurlijk. De dagen daarna werd het weer wat minder en was ik wel toe om naar huis te gaan. Nu is het zover en mag ik met ruim 800 fietskilometers tevreden naar huis gaan. Daar wacht mijn lieve familie vol verheuging op me. Ik ben blij dat ik weer terug mag. Over 4 weken zal ik weer voor 10 dagen terugkeren om vlak voor het begin van het seizoen nog even de puntjes op de i te zetten. Bedankt voor de support gedurende mijn trainingskamp. Bij deze wil ik mijn sponsor Bewegingsvisie hartelijk bedanken voor de financiƫle ondersteuning waardoor ik dit allemaal kan en mag doen.
Tot snel. ADIOS voor nu.

Geen opmerkingen: