maandag 24 maart 2014

De winter is voorbij. Laat de het seizoen maar beginnen!! #FocusWKGreenville

Zoals jullie niet van me gewend zijn schrijf ik deze keer alleen na een trainingskamp. Dit hou ik niet voor de gewoonte hoor maar het was simpelweg een drukke periode tussen het 1e en het 2e trainingskamp. Veel dingen die ik graag in de winter geregeld had willen hebben kwamen later pas op gang waardoor dit allemaal pas de laatste weken voor het grootste deel is geregeld. Ik heb weer wat rust in mij hoofd en dat is heel prettig. En ja als je dan een maand tussen de 2 trainingskampen thuis bent en ook nog wil blijven trainen, heb je weinig tijd over! Maar ondanks de drukte ben ik supertevreden over mijn wintertraining en kijk ik uit naar het seizoen dat over een paar weken echt gaat beginnen.
Zoals ik al schreef heb ik 2 trainingskampen gehad in het zuiden van Spanje. In totaal heb ik ruim een maand door mogen brengen in Benidorm. Dit dankzij mijn familie en Sponsor Bewegingsvisie. Zonder de steun van hen zou dit absoluut niet haalbaar zijn! Ik ben hen dan ook enorm dankbaar hiervoor!
Tijdens mijn 1e trainingskamp van half januari was ik druk aan de slag met mijn nieuwe handbike voor dit seizoen. Topend in Amerika heeft deze geheel kosteloos voor me gemaakt en ik hoop dat de veranderingen die onder andere op mijn verzoek zijn aangebracht mij naar nog meer succes zullen leiden dan afgelopen jaar! Erg spannend. Halverwege dit trainingskamp kreeg ik een bericht dat het nieuwe frame bij mij thuis is gearriveerd. Ik ben erg benieuwd hoe de vernieuwingen me zullen bevallen! Net zoals bij alle andere bikes zal ik Shimano-onderdelen er op laten monteren! Daar ben ik nu druk mee bezig. Na mijn eerste trainingskamp stond er een test op het programma. Deze test was goed en zo kon ik dus aan de hand van mijn nieuwe waardes weer verder bouwen aan mijn basis! Ik ben qua trainingen erg blij dat ik 1 langere periode op trainingskamp ben gegaan en deze keer iets korter. Hoewel ik moet toegeven dat lang weg van huis me zwaar viel.
Na een goed gesprek met trainer en bondscoach die beide tevreden waren over de huidige koers vloog ik op woensdag 12 maart weer richting Alicante. Het fijne was dat ik natuurlijk al wist welke wegen ik voor welke trainingen kon gebruiken. Op deze manier kon ik dus iets meer specifiek trainen dan daarvoor. Iets wat best wenselijk is aangezien zeer binnenkort de wedstrijden van 2014 alweer gaan beginnen. De eerste belangrijke wedstrijd is begin mei. Dat is een WorldCup in Italie waar ik me wil plaatsen voor het WK van eind augustus in Greenville(Amerika). Daarvoor heb ik nog wel een aantal wedstrijden om echt weer in dat goede wedstrijdritme te komen. Wat nieuw is in dit jaar is dat ik een aantal tijdritten in Nederland in het valide veld mee ga rijden. Aangezien er relatief weinig tijdritten in Nederland voor het handbiken wordt aangeboden is dat voor mij essentieel om dat te doen. Ik wil graag mijn Nederlands kampioenstitel tijdrijden prolongeren dit jaar en die bronzen medaille op het WK afgelopen jaar smaakt naar meer! Dus moet er nog meer ervaring worden opgedaan. In combinatie met mijn kracht en ervaring hoop ik dit jaar dus weer een stap in de goede richting te maken. Naast alle trainingen alleen(en dat waren er heel wat) kon ik ook nog een aantal trainingen met Jetze, Timo en Gijs doen. Alle 3 toppers van het Nederlands team die zich in Spanje hadden gevestigd voor 3 maanden. Dit was voor de afwisseling heel leuk en gezellig.
Ik kijk uit naar het seizoen en hoop dat het harde werken niet voor niks is geweest. Ik wil iedereen bedanken voor de leuke facebook en andere berichten ten tijde van mijn verblijf in Spanje. Ook wil ik graag nog via deze weg even melden dat ik een ‘Like’ Pagina heb gemaakt op facebook. Deze kan je vinden op www.facebook.com/handbiketimothy !! Als je alles wilt volgen wat betreft mijn Road to Rio 2016 raad ik je aan deze te liken. Dan zal je altijd op de hoogte blijven! Wees snel als je het nog niet hebt gedaan want er zijn al ruim 300 mensen voor je gegaan!! De groeten vanuit een propvol vliegtuig die me hopelijk weer veilig naar Nederland zal brengen. Tim.

Geen opmerkingen: