donderdag 15 mei 2014

Na rommelige periode is WK kwalificatie op zak

Beste allemaal, Wederom is het alweer een tijd geleden dat ik wat heb geschreven. Maar gelukkig betekend dat niet dat ik heb stilgezeten. In tegendeel. Nieuw frame dat van Topend binnenkwam en daarbij de onderdelen die ik moest bestellen voor op het frame kostte een hoop tijd. Vlak voor het begin van het internationale seizoen dat bijna altijd voor mij in het Franse Rosenau begint was mijn bike dan klaar. Een niet heel belangrijke wedstrijd waarin ik al die nieuwe dingen kon uitproberen. Ik werd daar uiteindelijk 2e in de sprint. Alles beviel op zich prima maar toch voelde ik dat er een paar kleine dingen moesten veranderen. Bob mijn topmecanicien heeft alles veranderd en zo kon ik me verder in alle rust voorbereiden op het eerste belangrijke moment van het seizoen. namelijk de 1e Worldcup van dit jaar in het Italiaanse dorpje Castiglione Della Pescaia. Vlakbij Toscane. In aanloop naar deze wedstrijd kon ik ook nog een mooi sponsorcadeau in ontvangst nemen. namelijk een tijdrithelm van de Firma ROSIIR. Een bedrijfje in Bathmen dat vele sportartikelen kan leveren Kijk maar eens op http://www.rosiir.com/nl/index.html . Het is teveel om op te noemen. Inmiddels heb ik al een paar tijdritten hiermee gereden. Kort na al deze drukke bezigheden stond er een test op het programma. Iets waar ik best wel naar uitkeek omdat mijn winterperiode bijzonder goed was verlopen. Helaas was de uitslag minder dan ik had verwacht. Door de drukke periode vermoed ik dat de vermoeidheid dusdanig was dat mijn test gedoemd was om te mislukken. Even weer met 2 benen(voor zover mogelijk) op de grond gezet en zorgen dat de vorm weer terugkomt voor de Worldcup. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel alle vertrouwen in had.
Gelukkig op tijd pas op de plaats gemaakt en daardoor voelde ik me voor vertrek naar de Worldcup in Italie uitgerust en prima in orde. Alle kleine veranderingen voelde nu goed aan mijn bike dus ik ging vol vertrouwen naar Italie. Op dinsdag 6 mei vertrok ik samen met een ander handbiker Sidney vroeg vanuit Nederland om de 1400 Kilometer zo snel mogelijk af te leggen. Helaas werden we na 800 KM onaangenaam verrast door een kapotte auto. De auto maakte gekke geluiden en er kwam veel rook uit. Ik zette hem stil op de vluchtstrook en toen was het wachten op de afsleepdienst want hij reed geen meter meer. Uiteindelijk is dit een ontzettend lang en vermoeiend verhaal geworden maar de conclusie die we maakte na aankomst in Italie met een huurauto was dat we veel geld lichter waren en de auto total Loss was. Even alles vergeten en ervoor zorgen dat we zo goed mogelijk vrijdag konden starten. Dit deden we dan ook.
Op vrijdag 9 mei was het dan zover. De tijdrit. Ik moest top 6 rijden om te kwalificeren voor het WK. Inmiddels weer aardig uitgerust en klaar voor de 15 KM lange tijdrit. Om 14:35 mocht ik los met voor me en achter mijn 2 Nederlandse teammaten Jetze en Johan. Het begin liep erg lekker en was volledig onder controle. Maar dat was wel met wind in mijn rug en dus voelt dat dan altijd lekker. De uitdaging lag na het keerpunt op het vlakke parcour. Daar was het zaak om zo goed mogelijk doorheen te komen. Dit lukte ook goed en zelfs na een kilometer of 12 kreeg im mijn voorganger in beeld. Ik voelde me sterk en voelde dat ik heel dicht bij kon komen. Helaas slaagde ik er niet in om voorbij te gaan voor de finish maar wist uiteindelijk wel 51 seconde in te lopen. Supertevreden over mijn tijdrit was het nu vol spanning afwachten hoe de mannen het achter mij deden. Al vrij snel kwam het bericht dat ik 3e was geworden. JAAAAAA weer een podiumplek op een Worldcup. En natuurlijk direct kwalificatie voor het WK. Heel erg blij.
De volgende dag stond de wegwedstrijd op het programma. Samen met Johan Jetze en bondscoach Fedor was er een plan gemaakt. We begonnen om 16:30 aan de 72 KM lange wedstrijd. Al snel na de start werd er al een serieuze aanval geplaatst door de Zuid Afrikaan Ernst van Dijk. Iedereen was alert en bijna iedreen kon bij blijven. De toon van de strijd was gezet en daarna volgde er een hele reeks van aanvallen van onze kant en van de concurrenten. Leuk om zo'n fysiek en vooral mentaal spelletje mee te kunnen spelen. Ik voelde me wederom sterk en dat bleef zo tot aan ronde 7 van de 9. Maar helaas sloeg het noodlot toe. Vlak voor een rotonde wilde ik een beetje remmen maar ik merkte al snel dat mijn remkabel was gebroken. BAAAALEN en ik heb redelijk wat foute woorden eruit gegooid maar dat loste niks op. Ik moest stoppen en toekijken hoe mijn teammaten John en Jetze respectievelijk 4e en 2e werden in de wedstrijd. Mooi teamwork beloonde zich een klein beetje. We zijn alle 3 gekwalificeerd voor het WK in Greenville later dit jaar. En dat is heel mooi want we zijn alle 3 dik in orde fysiek.
Dit was het weer voor zover lieve mensen. Ik ga met een WK ticket gestaag verder om weer zo goed mogelijk te presteren. Met jullie steun gaat dit zeker lukken. Bedankt voor alle mooi berichten. Groet.

Geen opmerkingen: