donderdag 12 juni 2014

Een paar succesvolle weekjes achter de rug. Het seizoen verloopt voorspoedig!!

Beste mensen, De meeste zijn al redelijk op de hoogte van mijn prestaties en bezigheden maar ik vond het wel weer eens tijd om iets op mijn blog te schrijven!! Wat heb ik een paar mooie weken achter de rug zeg. Gesprekken met sponsors dat nu zijn vruchten gaat afwerpen, mooie projecten die het in de toekomst alleen maar beter kunnen maken voor mij en natuurlijk het belangrijkst dat ik de laatste 2 wedstrijden met winst heb mogen afsluiten. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat de 1e wel een aangename verassing was.
WIJK EN AALBURG: De 1e wedstrijd was in Wijk en Aalburg op 31 mei. Een Handbike Competitiewedstrijd! Aanvankelijk zou ik deze wedstrijd niet starten omdat ik op zondag een tijdrit in Vijfhuizen zou gaan starten. Vanwege te weinig aanmeldingen ging deze wedstrijd niet door. Zodoende besloot ik naar Wijk en Aalburg te gaan om de Marianne Vos Classic te starten. Een mooi rondje om de kerk met best wel mooi rechte stukken. Hetgeen mij wel goed ligt! Ook stonden bijna alle goede mannen aan de start die later dit jaar net als ik naar het WK gaan. Beloofde dus een mooie strijd te worden. Nadat het startsein was gegeven werd de snelheid meteen hoog gelegd door een paar ligbikers uit een andere klasse. Ik kon daar goed bijblijven en nam met dezelfde snelheid een keer de kop over. In de bochten merkte ik wel dat mijn concurrent/teammaat Jetze en ik uitliepen op de rest. Voor mij een bevestiging dat ik goed door de bochten ging. Nadat de snelheid wat omlaag was gegaan besloot ik vanachter aan te vallen. Dit lukte goed en ik zag dat vele moeite moesten doen om mijn wiel te halen. De enige die zoals verwacht bij me bleef was Jetze. De rest kwam er weer bij en de kop werd door een ander overgenomen. Nadat ik een paar ronden rustig had meegereden en af en toe iets harder de kop overnam besloot ik in ronde 7 een keer hard aan te vallen. Weer vanachter uit. Ik was al snel los en zag dat Jetze me meeging. Ik keek even niet meer om en reed hard door zo’n seconde of 15. Na nog een keer om te hebben gekeken was ik tot mijn verbazing helemaal los en zat Jetze ook niet meer bij me. Ik maakte gebruik van de situatie en reed volle bak door om een dusdanig gat te creĆ«ren dat ze met moeite dit dicht moesten rijden. Ze hebben naar verluid alles eraan gedaan maar zijn vervolgens niet bij me gekomen. Hierna volgde een lange en eenzame rit van 25 minuten die me uiteindelijk met een dikke voorsprong van ruim 30 seconden naar de winst bracht. Ik kwam solo over de finish en dat was heel uniek voor mij. Een heerlijk gevoel en dat gevoel besloot ik mee te nemen naar 8 juni.
NK Tijdrijden: Op 8 juni was het dan zover. Ik zou voor mijn 3e Nationaal Kampioenschap Tijdrijden gaan. Met het gevoel van afgelopen wedstrijd kon dat niet mis gaan. Dat ging het ook niet. Na een leuk en druk weekje te hebben gehad die me 2 nieuwe sponsoren heeft opgeleverd was het tijd om op zondag te gaan strijden. Een ander parcours dan de 2 voorgaande jaren in Bornerbroek. Dit keer was het op een parcours in het Gelderse ‘s-Heerenberg. Een plaatsje tegen de grens van Duitsland. Een mooi maar heuvelachtig parcours. Ik was al op een andere dag wezen verkennen maar kon niet het gehele parcours met de fiets doen omdat er een deel op N-wegen zou plaats vinden. Hierdoor kwam ik tijdens de rit tegenover wat verassingen te staan. Sommige stukken waren toch iets zwaarder. Om 13.37.30 mocht ik als laatste van mijn categorie starten. 1,5 minuut voor mij startte Jetze. Vrij snel begon het eerste intensieve klimmetje. Ik kwam daar prima omhoog en zo kwam ik op een brede N-weg dat op en af liep. Nadat ik in het 2e dorpje Zeddam kwam was er een pittige klim met klinkertjes. Dit was geen fijn stuk en het was voor mij zaak om daar zo snel mogelijk weer af te zijn! Hoewel ik hier niet helemaal volgens planning sterk omhoog reed was ik er toch vrij snel weer af! Na een bocht naar rechts te hebben gemaakt kwam ik weer op een N-weg richting Beek die veel zwaarder was dan van tevoren te hebben ingepland. Veel vals plat en voelde hierdoor zwaar. Nadat ik door Beek was keerde ik weer terug naar ’s-Heerenberg. Hier was ook de laatste iets langere klim. Voordat ik de klim besteeg zag ik in de verte een rug van een andere biker. Ik kon nog niet goed zien wie het was maar wou daar wel snel achter komen. Ik besloot en was ook in staat om sterk omhoog te rijden en zag degene voor me steeds beter. Toen ik bijna boven was zag ik dat het Jetze was. Uiteindelijk rij ik de laatste 2 kom steeds meer naar hem toe maar slaag ik er net niet in om hem in te halen voor de finish. Uiteindelijk hoor ik na het uitrijden dat ik met een ruime voorsprong mijn NK-titel heb geprolongeerd. Superblij natuurlijk. 3-voudig Nederlands Kampioen Tijdrijden mag ik mezelf nu noemen. Ik kan wel zeggen dat ik me in de winning mood bevind!! Aanstaande zaterdag heb ik weer een wegwedstrijd in Nieuwegein om 11;15 uur voor de competitie en zal ik weer mijn best gaan doen om er een mooie wedstrijd van te maken.
En dan nog even terug te komen op mijn nieuwe sponsoren! Naast mijn Topsponsor Bewegingsvisie mag ik nu ook ROSIIR verwelkomen als mijn sponsor. ROSIIR zal me gaan ondersteunen met top tijdrithelmen van het merk Casco! Dit om mijn specialiteit Tijdrit alleen maar te verbeteren!! Neem eens een kijkje op http://www.rosiir.com/nl/ ! Naast ROSIIR is er nog een andere sponsor maar daar zal ik later meer over vertellen. Handbiketimothy op naar de TOP. Het verloopt voorspoedig. Voor nu wil ik weer iedereen bedanken die me op wat voor manier dan ook een warm hart toedraagt . Het zijn er simpelweg te veel om op te noemen naar ik kan melden dat ik me enorm gesteund voel. Dit was het weer. Tot de volgende keer!!

Geen opmerkingen: