donderdag 24 juli 2014

Hard werken weinig tijd maar de vorm is goed! Op naar het WK in Greenville

Ja beste mensen inmiddels is het weer veel te lang geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. Wederom een ontzettende drukke periode achter de rug waarin ik weer een nieuwe sponsor van mij mag introduceren!
Op dit moment zit ik in het vliegtuig op weg naar de 2e WorldCup van het seizoen. Segovia(Spanje) is de bestemming. Een plek waar ik al meerdere malen ben geweest. Een bijzondere plek ook. Ik heb hier mooie tijden meegemaakt maar ook heel vervelende tijden. Hier kreeg ik in 2012 te horen dat ik niet naar de Paralympische Spelen ging maar in 2013 won ik hier ook een zilveren medaille op de tijdrit. Deze keer ga ik hier naartoe om een goede laatste test te doen voordat vandaag precies over 5 weken het WK begint! Cliche als je het me vraagt, ik heb me namelijk al geplaatst aan het begin van het seizoen tijdens de eerste WorldCup in Italië. Ik was toen in goede doen maar het is sindsdien alleen maar beter geworden. Na het NK tijdrijden waarin ik voor de derde keer mijn titel prolongeerde heb ik nog heel wat wedstrijden gereden. Dit waren voornamelijk tijdritten in de valide wedstrijden. Leuk om tussen al deze renners een tijdrit te starten. Ervoor zorgen dat wielrenners die een minuut na me starten me niet inhalen. Ik kan melden dat dit geen 1 keer is gebeurd en ik dus een absolute stap heb gemaakt in mijn discipline. Namelijk tijdrijden. Naast de tijdritten heeft deze manier van trainen en deelnemen van wedstrijden ook z’n vruchten afgeworpen in de wegwedstrijden die ik in de Nationale Handbike Competitie rij. Inmiddels heb ik 1.5 week geleden na Wijk een Aalburg een andere NHC-wedstrijd in Obdam op mijn naam weten te zetten. Allemaal heel blij mee. Afgelopen maandag was in Delden het NK weg. Ik heb hier beter dan ooit gereden en kon het mijn concurrent/teammaat Jetze Plat heel lastig maken . Helaas verloor ik het in de sprint maar daar ben ik niet rouwig om. Voor mijn gevoel heb ik daar zilver gewonnen met een goud randje.
Voorafgaand aan het NK-weg heb ik nog een trainingskamp van anderhalve week gehad in Zuid Limburg. Een succesvol trainingskamp mag ik het noemen. Ondanks het relatieve slechte weer heb ik toch een paar mooie nieuwe recordwaardes getrapt daar. Hier kan ik de komende weken heel veel energie en vertrouwen uit putten. W zullen zien wat dit op internationaal vlak waard is! Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in en ben hierdoor in mentaal opzicht een stuk sterker geworden.
Zoals ik al aan het begin meldde ben ik weer een sponsor rijker. Wederom een heel belangrijke sponsor. Naast Bewegingsvisie, Physicalfitness en Rosiir mag ik melden dat SRAM en ZIPP mij zullen sponsoren met fietsonderdelen en wedstrijdwielen. Echt superblij met deze sponsor. Inmiddels is er geïnventariseerd wat ik allemaal volgens hen nodig heb en zal ik binnenkort deze onderdelen in ontvangst nemen. In het bijzonder wil ik daar Jan Derksen, Roy Gebbink , Rogier Lenderink en Martijn Merkx voor bedanken. Oh ja en ook mag ik meedelen dat ik na de catastrofale rit naar Italië, waarin ik mijn auto moest achterlaten in Zwitserland, een hagelnieuwe Volkswagen Polo heb mogen ontvangen met de mooie tekst ‘Olympische sporters rijden Volkswagen’!! Kortom een mooie tijd is het weer geweest! Ik zal er alles aan doen om dit nog door te trekken tot na het WK in Greenville!
Aanstaande vrijdag op 25 juli zal mijn WorldCup in Segovia beginnen met de tijdrit. Mijn exacte starttijd zal op donderdagavond bekend worden voor de 22 KM lange tijdrit. Op zaterdag 26 juli zal ik de wegwedstrijd van ruim 60 KM starten. En tenslotte op zondagavond zal ik voor de eerste keer met de teamrelay meedoen. Een estafetterace waarin 3 handbikers in een ploeg 2x een kilometer moeten racen. Daar kijk ik erg naar uit. Ik ben er klaar voor! Toch wil ik nog wel melden en benadrukken dat ik zonder mijn sponsor Bewegingsvisie deze reizen niet kon maken. Hiervoor hartelijk bedankt. Dit was het weer voor zover. Groet,

Geen opmerkingen: