maandag 28 juli 2014

Succesvol WorldCup Segovia! GOUD!!!!

Ja beste mensen een paar dagen na mijn laatste update wist ik niet dat ik nu in deze situatie zo begeven. Ik heb mijn eerste GOUDEN medaille op een wereldbekerwedstrijd gewonnen. En het is een goud waar ik heel blij mee mag zijn want de gehele wereldtop was hier aanwezig en dus ook de ‘onverslaanbare’ Zanardi. Niet dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik afgelopen vrijdag ook voor de eerste keer echt het gevoel had dat ik hem kon verslaan. Dit gevoel heb ik nog nooit eerder gehad. Dat is achteraf natuurlijk makkelijk zeggen maar het is echt zo. Ik heb notabene het volkslied de avond voor de tijdrit nog geoefend. Ook dit had ik nog nooit eerder gedaan. Een mooi resultaat om mee verder te gaan voor volgende maand. Namelijk Het WK in Greevnville(Amerika)!
Om 15:48 mocht ik met de tijdrit van 22 km beginnen. Achter mij startte De Portugees Costa,landgenoot Johan en daarachter Van Dijk en Zanardi. laatste 2 respectievelijk zilver en goud van afgelopen wereldbeker en WK. Tussen elke renner zat een minuut. Voor mij had ik 4 mannen die nog niet zo lang meerijden dus nummer 1 voor mij kon ik al na 3 minuten inrekenen. Zo reed ik goed verder met een snelheid van boven de 40 km/h na het eerste keerpunt kreeg ik al snel een andere renner in beeld die ik ook makkelijk kon inhalen. Allemaal binnen de verwachtingen maar altijd prettig. Bijna tegen het einde van de eerste ronde werd ik heftig in de weg gereden door een politieagent die het nodig vond om naar zijn collega te zwaaien terwijl ik downhill met 50+ op hem af kwam. Dit herhaalde de dombo ook weer bij het keerpunt. Na wat getier en gevloek richtte ik me weer op mijn taak. Dit ging prima. Zo kon ik goed doorrijden en zag ik ook dat mijn landgenoot Johan nog niet was ingehaald. En dat deed me deugd. Ik reed goed naar het laatste keerpunt en kon sterk rijden en zelfs doorversnellen waardoor ik een ligbiker(andere klasse) die in de eerste ronde zat kon inhalen. Ik finishte uiteindelijk met en tijd van 32.11 minuten. Ik wist dat ik een scherpe tijd had neergezet en dat werd uiteindelijk bevestigd. Ik had Zanardi met 1.10 minuut verslagen. Heel dik eerste en mijn australische vriend en collega Stuart Tripp werd 2e en versloeg dus ook de Italiaan Zanardi!
Zaterdag stond de wegwedstrijd over een afstand van 60 km op het programma. Hier stond ook op het verlanglistje om 1 van ons te laten winnen. Samenwerken dus. We hadden een plan. Landgenoot Jetze was op de tijdrit niet gestart om zo vers mogelijk op de wegwedstrijd te zijn. Goede keuze als je het mij vraagt. Het parcour kenmerkte zich zoals altijd door een klim van 7% op spaanse Kasseien. Vreselijk. Na de start werd er een tamelijk mentaal spelletje gespeeld omdat men niet op kop wilde rijden. Wij dus ook niet. Na 3 ronden van weinig actie besloot ik een keer hard door te rijden en vanachter aan te vallen. Dit lukte heel goed en na een minuut alleen te hebben gereden kwam mij n Ausie vriend Tripp naar me gereden en zo konden we mooi hard kop over kop doorrijden met z’n 2’en. Maar helaas kon ik het op de klim niet goed doortrekken en werd ik halverwege de klim bijgehaald door de groep. Zo zaten we weer bij elkaar. Zaak was nu om Jetze zo goed mogelijk af te leveren voor de sprint. Ik heb echt alles gedaan om dat zo voor elkaar te krijgen. Ik leverde hem uiteindelijk af bij Zanardi en van Dijk en dat was aan de voet van de laatste klim met de finish op de top. Jetze moest het nu afmaken en ik was compleet leeg. Uiteindelijk rekenen ze de ontsnapte Tripp nog in en sprint Jetze naar brons toe. Een mooi slot van de race maar helaas niet met goud. We hebben nog een mand om t oefenen en we weten waar we aan moeten werken.
Op zondag stond de teamrelay voor mij op het programma. Afsluiter van de WorldCup en voor mij de eerste keer. Met 3 handbikers zo snel mogelijk een estafetterace afleggen. Het was voor elke rijder 4x een kilometer volle kracht. Heel spectaculair waar ik snelheden van boven de 50 heb gezien. Ik reed samen met 2 russische dames. Svetlana Moskovich en Natalia Yanuto. maanden geleden hadden we dit al afgesproken en eigenlijk hadden we geen verwachtingen. Uiteindelijk worden we 8e van de 14 ploegen en is ons eerste optreden meer dan geslaagd! Leuk was dat ik samen met Zanardi Mocht starten en hem in de eerste ronde dus weer kon verslaan door als eerste het stokje over te geven aan mijn teamgenoten.
Het is een mooi weekend geweest en absoluut boven verwachting. Op naar het WK dat vandaag over 30 dagen begint!!! Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en toffe berichten. Ik voel me meer dan gesteund. GRTZ!! TIM.

Geen opmerkingen: