vrijdag 22 augustus 2014

Eindelijk is het zover. Greenville!!! WK Paracycling

Ja mensen eindelijk is het dan zover. Het WK Paracycling in Greenville gaat bijna beginnen. Het moment dat ik dit schrijf zit ik in de laatste 1.5 uur van de 8 uur durende vlucht naar Atlanta. Daar vandaan moeten we nog 3 uur in de auto om op onze eindbestemming te komen.
De afgelopen maanden heb ik enorm naar deze wedstrijd toe geleefd . Aangezien ik vorig jaar april al in Greenville ben geweest om het parcour te verkennen weet ik nu precies wat me te wachten staat en heb ik eigenlijk mijn hele trainingsschema daar op afgestemd. Samen met mijn trainster Carolien die hierin een heel belangrijke rol speelt vind ik dat we daar tot nu toe uitstekend in zijn geslaagd. Daarnaast liegen de uitslagen er ook niet om. Ik heb dit jaar heel wat wedstrijden gewonnen en daarvan is de belangrijkste natuurlijk de laatste WorldCup in Segovia. Daar won ik eigenlijk met overmacht de tijdrit. Je zal dan ook begrijpen dat mijn verwachtingen van dit WK zeer hoog zijn. Ik voel me nog steeds in goede/uitstekende vorm.
Na de succesvolle wedstrijd in Segovia ben ik een paar dagen thuis geweest om daar vervolgens alles weer in te pakken voor de volgende trip. Naar Zuid Frankrijk ging de reis. Saint Cyprien om precies te zijn. Deze keer was dat niet alleen. Het was een vakantie/trainingskamp waar ik al tijden naar uitkeek. Namelijk met mijn gezin. Vorig jaar heb ik dat ook zo gedaan alleen was ik toen niet tevreden over de indeling van mijn trainingen. Ik was veel op de dag weg om te trainen en daardoor mistte ik gewoon tijd om met mijn gezin er op uit te gaan. Ik besloot om dat deze keer anders te doen. Door elke dag mooi op tijd de wekker te zetten en dan te gaan trainen had ik daarna genoeg tijd om wat met mijn gezin te doen. Deze combinatie is me uitstekend bevallen. De kwaliteit van mijn trainingen waren uitstekend en ik kon optimaal tijd besteden aan mijn gezin waardoor ik ook echt een vakantiegevoel had. Voor herhaling vatbaar dus.
Nu ben ik zonder mijn gezin maar wel met een onwijs mooie groep richting het WK Paracycling. Stuk voor stuk zijn het toppers en de verwachtingen zijn daardoor dan ook erg hoog van dit WK! We verblijven in totaal 2 weken in Amerika en hebben daardoor genoeg tijd om in het ritme te komen. Voor mij begint het WK op zaterdag 30 augustus met de tijdrit. Vervolgens zal ik op maandag 1 september de wegwedstrijd rijden. Ik kijk er enorm naar uit. Via Facebook en Twitter zal ik jullie voor zover mogelijk op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen en belangrijk nieuws. De groeten. Tim.

Geen opmerkingen: