vrijdag 13 februari 2015

Trainingskamp Florida. Bijzonder mooie en succesvolle tijd gehad.

Ja beste mensen het wordt weer eens hoog tijd dat ik een berichtje plaats op mijn blog. Inmiddels zijn de feestdagen weer in een vlot tempo voorbij gegaan. Een drukke periode altijd voor mij en mijn gezin. Trainen, verjaardagen van de kinderen en natuurlijk sinterklaas en kerst en oud en nieuw. Vooral de periode kerst en oud en nieuw is heel druk en weinig relaxed(wel gezellig). Dat komt doordat ik moet trainen en mijn vrouw moet werken. Daardoor moet er regelmatig opvang voor de kinderen zijn. Hierin is mijn fantastische (schoon)familie een geweldige steunpilaar.
In ieder geval wil ik iedereen via deze weg nog eens een fantastisch en sportief 2015 toewensen. Een jaar dat voor mij heel belangrijk en spannend zal worden. Aan het eind van dit seizoen zal het voor mij vrij duidelijk zijn of ik naar de Paralympische Spelen in 2016 mag en kan. Ik zal er natuurlijk alles aan doen om daar voor te zorgen. Aan het vertrouwen van de sponsors en begeleiding zal het in ieder geval niet liggen. Gedurende de winter heb ik een goede evaluatie gehad met mijn trainster Carolien van C for Cycling en krachttrainer Milan van Physicalfitness Woerden. Beide hebben aangegeven dat ze nog steeds vertrouwen in me hebben en dat is geheel wederzijds. Door hen professionele inzicht en aanpak ben ik immers geworden wie ik nu in handbikewereld ben. Namelijk de nummer 3 van de wereld. Met hen heb ik vervolgens een nieuw plan van aanpak besproken en deze weg zijn we nu met z’n 3en aan het bewandelen. Tot nu toe gaat deze voortvarend. Vorige maand had ik helaas wel wat last van mijn schouder maar deze is na behandeling van fysio en sportarts aan de beterende hand en is mijn schouder weer belastbaar. Naast al deze zeer belangrijke gebeurtenissen kan ik ook nog meedelen dat ik weer een paar nieuwe sponsoren heb mogen verwelkomen. Hiervoor moet ik nog wel Roy Gebbink en Jan Derksen bedanken voor hun belangrijke inzet. SRAM en BBB-Cycling zullen me in mijn Road2Rio ondersteunen met onderdelen waaronder remmen, versnellingen, vermogensmeters, wielen, helmen en brillen. Een supermooie toevoeging en dat geeft een hoop motivatie. De sponsoren van Handbikertim zijn nu Bewegingsvisie, Rosiir, SRAM en BBB-Cycling.
Inmiddels is mijn wedstrijd en trainingskampplanning gemaakt en daarvan is het eerste gedeelte alweer voorbij. Ik zit nu in het vliegtuig terug naar Nederland vanuit Tampa(Florida). Niet bepaald een straf want ik heb hier een fantastische 3 weeks trainingskamp gehad. Ik heb hier een goede basis kunnen leggen voor het komende seizoen en daarnaast ben ik bijzonder trots en blij om mee te delen dat ik ook hier weer een nieuwe sponsor mag toevoegen aan mijn team. Invacare/Topend zal me de komende jaren gaan voorzien van hoogwaardig kwalitatief goede handbikes. Directeur Paul Schulte heeft zijn vertrouwen tegenover mij uitgesproken en hij kijkt er naar uit om de allerbeste handbike voor mij te bouwen. Hier is de afgelopen 3 weken een hoop tijd aan besteed en daardoor keer ik nu terug met een splinternieuwe handbike. Ik voel me bijzonder vereerd dat een bedrijf als Topend zoveel vertrouwen in mij heeft. Topend support al jaren atleten op het allerhoogste niveau. Een aantal handbikers zoals Ernst van Dijk, Heinz Frei zijn ook onderdeel van Team Invacare/Topend/. Het was een mooi en leerzaam trainingskamp waardoor de 3 weken echt voorbij zijn gevlogen. Middenin het trainingskamp stond er een marathon in Melbourne(Florida) op het programma. De weersomstandigheden waren zwaar. Ontzettend veel wind waardoor de helft van de marathon echt ontzettend zwaar was. Ik slaagde er gelukkig wel in om de eerste plaats in de wacht te slepen in mijn categorie en 5e overall te worden van ongeveer 80 handbikers. Een mooie test want deze marathon heb ik in mijn nieuwe bike gereden. Daarna nog een paar dingen veranderd en het zal nu een kwestie zijn van wennen aan de nieuwe meer aerodynamische houding. Kijk er erg naar uit om met deze handbike het seizoen in te vliegen. Samen met de onderdelen van SRAM, Zipp, Quark en BBB zal dat waarschijnlijk helemaal goed komen. Naast de Melbourne marathon heb ik ook nog de eer gehad om samen met een groep Paralyzed Veterans te trainen. Een groep oud veteranen die in diensttijd zijn verwond geraakt. Een mooie en gemotiveerde groep die duidelijk niet bij de pakken gaat neerzitten. Dit spreekt mij heel erg aan. Na een dag met hen te hebben getraind heb ik ook nog een dag met het nationale Development team van de Verenigde Staten gereden. Handbikers die de potentie hebben om ook op wereldniveau te gaan rijden binnen afzienbare tijd. Ontzettend leuk om deze groep te motiveren in hun avontuur naar de top. Beide kampen vonden plaats op een andere locatie en dat heeft mij een goed beeld gegeven waar je optimaal kan trainen in perfecte weersomstandigheden. Want het is zeker dat ik hier terug ga keren. Het is een lange vlucht maar absoluut de moeite waard. Ik wil bij deze Paul Schulte heel erg bedanken voor zijn goede zorg gedurende dit trainingskamp. Ik heb er zeker een vriend bij.
Zoals ik al schrijf is mijn gehele planning voor het seizoen 2015 klaar. Normaal gesproken zou ik deze op mijn blog plaatsen maar binnenkort zal er een nieuwe website in de lucht komen waarin het allemaal duidelijker en overzichtelijker zal worden. Wel kan ik alvast een tipje van de sluier geven. Van 5 juni t/m 16 juni zal in 2 weekenden WorldCup 1 en 2 plaatsvinden in respectievelijk Italie en Zwitserland. Hier zal ik alles doen om te kwalificeren voor het WK van 2015 in Nottwil(Zwitserland). Het WK van 2015 is eind juli en dat is relatief vroeg. Jullie zijn weer volledig op de hoogte en ik ga voor minimaal zo’n mooi en goed seizoen als 2014. Met jullie steun zal dat helemaal goed komen. Laten we er met z’n allen voor gaan. De groeten.

Geen opmerkingen: